website :

donderdag 24 maart 2011

Wandeling in de duinen

Gisteren heb ik samen met Agnes een heerlijke wandeling in de duinen gemaakt.
Het was stralend weer. We hebben heerlijk rondgestruind en zijn af en toe ergens gaan zitten.
Wat is het toch fijn als je stilletjes zit en geniet van de rust en al het moois om je heen.

We hebben vandaag alleen aan het begin en aan het einde een paar damherten gezien, maar verder was het rustig. Ze hielden vast een siesta en genoten van het mooie weer.
Dit is het damhertje dat we aan het begin van de wandeling tegenkwamen. Ze hield me in de gaten, maar wilde wel even voor mij poseren.



















Wel waren er overal veel vogels te zien en was er veel vogelzang te horen.
( Nog gezocht naar de waterspreeuw, maar helaas niet gezien ).
Hier een aantal foto's van vogels die ik voor de lens kreeg.

Keep


















Vink


















Rietgors


















Toen ik de rietgors aan het fotograferen was, wees Agnes mij op gewone padden.
Gauw van lens verwisseld en geprobeerd de padden te fotograferen.
 In het vroege voorjaar trekken de padden naar de plek waar ze de eieren af gaan zetten. soms wordt tijdens de trek al een vrouwtje door een mannetje omklemt. Hier een paartje in amplexus. ( Dit is de paargreep van amfibieën die wordt gebruikt tijdens de trek en de paring ).



















Bij een gewone pad zijn de ogen normaal oranje van kleur met een horizontale pupil.
De ogen van dit vrouwtje zien er niet zo prettig uit. Het lijkt wel of haar ogen bebloed zijn en op haar neus lijkt een bloeduitstorting zichtbaar te zijn.
Hier nog een close up waar het beter te zien is......


















We hebben de padden verder met rust gelaten en het was al weer tijd om richting de uitgang te wandelen.
Daar zagen we nog een aantal damherten liggen die ik niet voorbij kon lopen.


















Op de parkeerplaats aangekomen wilde ik mijn camera al in de tas doen, toen ik een konijn zag rondhuppelen. Ja, die wilde ik ook nog graag fotograferen.
Agnes bleef even in de auto wachten en ik achter het konijn aan.
Daar lag ik dan plat op mijn buik op de parkeerplaats. Hier zijn een paar resultaten...ik kon niet kiezen. ;-)



















Toen ik naar auto terugliep stond Henk er ook.
We hebben nog een tijdje gezellig een praatje gemaakt.
Agnes kreeg behoorlijk trek, dus tijd om naar huis te gaan om een hapje te eten.
Het was een weer een heerlijke middag in de duinen.....

Groetjes Colinda

16 opmerkingen:

  1. Hoi Colinda,
    dat wil ik geloven dat het een heerlijke middag was, wat een weertje!!
    Zo mooi om te zien dat de damhertjes hun wintervacht aan het verliezen zijn, ze zien er aandoenlijk rommelig uit ;-)
    De padden, wat goed dat jullie die zagen, en een keep, heb ik nog nooit gezien, zo blijft de AWD vol verrassingen.
    Het konijn vanuit je lage standpunt is zó lief!
    Een prachtige serie weer, met mooi fotowerk
    groet
    Loes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Preciosas todas, que maravilla de sitio.

    Un saludo.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie opname`s Colinda, de vogels heb je er knap opstaan.
    Wat een leuke padden platen, het lijkt inderdaad of het vrouwtje gewond is aan haar oog en neus.
    Misschien is er een hert op gaan staan?
    Van de konijntjes vind ik de middelste twee de mooiste, echt sùper mooi.
    Pas je wel op met plat op de grond liggen op de parkeerplaats! Agnes heeft toch wel even het verkeer geregeld?
    Ik ben vanmiddag even in de duinen geweest, het is inderdaad genieten nu.
    Groetjes Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke serie van deze dag.
    De achtergrond van je foto's zijn mooi zacht gehouden waardoor het onderwerp er goed uitkomt.
    groeten,
    Ron

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Colinda....en Agnes
    Leuk dat we elkaar weer tegen kwamen..
    Jammer dat er nog geen uitleg is voor die ogen van de pad...(hert zou kunnen natuurlijk)..Maar ik denk eerder aan een soort afscheiding (hormonen)..Maar dat is meer en gok hoor.
    Ik ben benieuwd of iemand het hier kan uitleggen.
    Je Konijn is zeker de moeite waard...Daar kun je rustig een keertje voor naar de grond ;)
    We zullen elkaar nog wel eens tegen komen..
    Groetjes en een fijn weekend
    Henk

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hai Colinda,

    Dat is nog even een mooi serie!
    Stuk voor stuk zeer prettig om naar te kijken.
    Fantastische foto van de rietgors. Goed gelukt.
    Padden heel mooi gefotografeerd. Zou best kunnen dat die pad te grazen is genomen door een kraai of een ekster. Die gaan altijd voor de ogen.
    De liggende damherten zijn ook mooi geworden met het fijne licht, net als het konijntje.
    Mooi hoor!

    Groetjes,
    René

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Colinda,
    Wat geweldig dat weer gisteren, dat is zo genieten. zeker als je dan tijd hebt om naar de AWD te gaan. Je hebt de vogels goed vast kunnen leggen, leuk dat waterdruppeltje aan de snavel van de keep. Mooie onscherpte in de achtergrond bij het konijn en heel mooi licht.
    Groeten Gonnie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat konijntje vanuit het lage standpunt ... geweldig!

    Jullie hebben heerijk weer gehad! Het hertje vind ik ook mooi geworden, ze is echt aan het poseren.

    Fijn weekend
    Groetjes,Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. een super dag moet dit zijn geweest, prachtige nieuwe beesten erbij uit het AWD, heb daar vandaan nog nooit iemand met kikker/pad foto's gezien. Wat zijn ze mooi geworden, en je konijn, om verliefd op te worden. Heel mooi gedaan.

    Groetjes Von

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hoi Colinda,

    Wat is het weer genieten in de AWD. Ik was er vandaag en heb een heerlijke lange wandeling gemaakt, vooral vogels gefotografeerd, maar lang niet zo mooi als die jullie hier hebben staan.
    De waterspreeuw is vertrokken denk ik. Na 14 maart is hij niet meer gemeld op waarnemingen.nl

    Het konijntje steelt de show, wat een supermooie foto's. Is het een rugzakkonijntje, dat het zo lief bleef zitten?

    groetjes Ghita

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoi Colinda
    Dat konijntje vanuit het lage standpunt geweldig.
    de andere foto's zijn ook mooi.
    groetjes Herman

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het konijn staat er schattig op en de hindes trouwens ook.
    Mooi hoe je de kleine vogels en de padden hebt gefotografeerd.
    Een prachtige serie.
    Groet, Elly

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hoi Colinda,
    Prachtige foto's allemaal. Leuk ook die opnames van die kikkers. Prachtig schouwspel. Ook die van dat konijn zijn erg mooi, vanuit een mooi laag standpunt genomen. Toppie!!

    Groetjes, Marco

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hallo Colinda,

    Wat laat je hier een schitterende opnames zien zeg....echt van hoge kwaliteit. Drinkende Keep, en de eerste van de parende Padden....echt super. Die andere opnames zijn ook zéér zeker de moeite waard.

    Ik heb genoten ervan.

    Gr,

    Remco

    BeantwoordenVerwijderen
  15. The one of the toads in action is a original one!
    Saludos!

    BeantwoordenVerwijderen